پیفا بازیگر اصلی تقابل سنت و مدرنیته در حوزه پرداخت
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۶۹۵۹
تا به حال به کارمزدی کارت به کارت دقت کردهاید؟ - اخبار بازار -
برای جا به جایی مبلغ 10 میلیون تومان شما باید 2760 تومان کارمزد تراکنش پرداخت کنید، علاوه بر این حتی با پرداخت این کارمزد همچنان با محدودیت های 3 و 6 میلیون تومانی در بعضی خدماتدهندههای انتقال پول مواجه هستیم.
استفاده از سرویسهای پرداختیاری مانند پی فا این محدودیتها را در بر ندارند و شما با کارمزد 1٪ تا سقف 1000 تومان (بطور مثال برای ده میلیون تومان مبلغ کارمزد 1000 تومان است) میتوانید تراکنشهای خود را انجام دهید و علاوه بر این در این نوع از سرویس هر شخص میتواند بدون حضور در شعبه روزانه تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت کند و شخص دریافت کنندده وجه را بطور آنی دریافت کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پیفا به تمامی مشاغل و همچنین کسبوکارهای فعال در شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و حتی اشخاص حقیقی یک آدرس اختصاصی درگاه پرداخت اینترنتی (UPG) ارائه میدهدتا افراد بدون نیاز به ارسال شماره کارت یا شبا، تنها با ارسال یک لینک پرداخت اینترنتی برای پرداختکننده بتواند بدون محدودیتهای کارتبهکارت و ساتنا و پایا در لحظه پول خود را دریافت نماید.
پیفا واسطه میان psp و پذیرنده
پیفا با حضور بین درگاههای پرداخت بانکی مختلف و پذیرنده امکان اتصال همزمان کسبوکار به چندین شبکه پرداخت مختلف را فراهم کرده و با مسیردهی هوشمند بین پیاسپی ها کاربر را به درگاه پرداخت اینترنتی متصل میکند. این مزیت پیفا علاوه بر تضمین پایداری سیستم، درصد تراکنشهای ناموفق را به صفر نزدیک کردهاست؛ نقش اصلی پرداختیارها کاهش نرخ تراکنشهای ناموفق است که پیفا با توانایی پشتیبانی بیش از 4000 تراکنش در ثانیه این دغدغه را به خوبی حل کرده است. البته که پیفا در مسیر خدمات رسانی به پذیرنده به همین مورد بسنده نکرده است و با ارائه سرویسهای مدیریت مالی حرفهای دغدغه حسابداری پذیرندگان را هم حل کردهاست.
خدمات انحصاری پرداختیارها
جذابترین سرویس پرداختیارهایی چون پی فا، فاکتور پرداخت اینترنتی (FPG) است که پذیرنده میتواند متناسب با خدمت یا محصول خود فاکتورهای متعدد ایجاد کند و تعداد دفعهی قابل پرداخت آن فاکتور را به تناسب موجودی آن کالا در انبار خود تعیین نماید. فاکتور پرداخت اینترنتی برای پیجهای اینستاگرامی بسیار کاربردی است زیرا میتوانند در هایلایت استوریها کالا را تعریف نمایند و کاربر با بالا کشیدن صفحه بتواند آن کالا را خریداری نماید.
مزیتهای کلیدی این سرویسها دریافت یکپارچه اطلاعات خریدار نظیر نام، شماره تماس و آدرس دریافت کننده است که مدیریت پیج به راحتی میتواند خریدهای مشتریان را دستهبندی و کالاهای خریداری شده را در کوتاهترین زمان برای خریدارها ارسال نماید.
علاوه براین داشتن گزارش مالی منظم و دقیق یکی از مهمترین دغدغههای صاحبین کسبوکار است که پیفا با نمایش وضعیت لحظهای فروش و گزارشهای هفتگی این نیاز را به خوبی حل کرده است. همچنین صاحبین کسبوکار میتوانند از قابلیت تسهیم مالی پیفا برای تسویه سریعتر به حسابهای مقصد و زنجیره تامین خود استفاده کنند.
"این مطلب تبلیغاتی است"
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: پرداخت اینترنتی میلیون تومان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جنبشهای سدههای دوم و سوم هجری بیشتر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
ماهرخ ابراهیمپور: نشست نقد و بررسی کتاب «پیامبران بومیگرای ایران در سدههای آغازین اسلام (شورشهای دهقانی و زردشتیگری محلی)» اثر پاتریشیا کرون با ترجمه کاظم فیروزمند چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور علی بهرامیان، محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. این کتاب سال ۲۰۱۴ در آمریکا منتشر شد که در زمان چاپ آن مولف فوت شده بود و سال ۱۴۰۳ که در نشر «نامک» به چاپ رسید، کاظم فیروزمند، مترجم آن در قید حیات نبود. در این نشست طبق اعلام قبلی قرار بود، روزبه زرینکوب، استاد گروه تاریخ باستان دانشگاه تهران، حضور داشته باشد که نتوانست حضور پیدا کند.
پاتریشیا کرون در سال ۱۹۴۵ در دانمارک به دنیا آمد و در دوران نوجوانی به مطالعه و شناخت سرزمینهای دور علاقهمند شد. کرون پیش از ورود به دانشگاه به سه زبان آلمانی، انگلیسی و فرانسوی تسلط پیدا کرد. رشتهی تاریخ خاورمیانه را برای تحصیل در دانشگاه برگزید، در سال ۱۹۷۴ مدرک دکترا گرفت، و پس از دریافت بورس تحقیقاتی، نخستین پژوهشهای خود دربارهی تاریخ خاورمیانه و اسلام را آغاز کرد. تاکنون نزدیک به ۱۰ عنوان کتاب از کرون منتشر شده است. کتاب «هاجرگرایی» که از دل تز دکترای وی بیرون آمده است سوءتفاهمبرانگیزترین کتاب او به شمار میآید. «تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام» از دیگر آثار این صاحبنظر فقید، در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. «خلیفه خدا»، «غلامان اسب سوار»، «تجارت مکی و ظهور اسلام»، «جوامع ماقبل صنعتی» و «تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام» نیز از دیگر کتابهای این ایرانشناس است. کرون همچنین ۷۰ مقاله شامل ۱۰ مقالهی در زمینه ایرانشناسی منتشر کرده است.
علی بهرامیان، پژوهشگر تاریخ و رئیس بخش اسناد مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی در بررسی کتاب «پیامبران بومیگرای ایران در سدههای آغازین اسلام (شورشهای دهقانی و زردشتیگری محلی)» گفت: دورهای که پاتریشیا کرون به آن پرداخته، زمان انتقال حکومت از امویه به عباسی است که در آن ایرانیها نقش عمدهای داشتند. تحرکات ابتدا از کوفه آغاز شد و پس از آن با هوشمندی خاصی به خراسان (شرق ایران) انتقال پیدا کرد و به جایی رسید که در سال ۱۳۲ هجری سپاهی که ابومسلم خراسانی به سمت کوفه فرستاد، توانست این شهر را فتح و خلاقت اموی را ساقط کند.
او افزود: در این دوره اتفاقی که رخ داد و کم و بیش تا دروهی بعد از مامون هم ادامه پیدا کرد؛ شکلگیری سلسله جنبشها و قیامهایی بهویژه در شرق ایران بود. ابتدا قیام بهآفرید زرتشتی بود. او در دین زرتشتی اصلاحاتی را انجام داد. طبق روایتها موبدان زرتشتی نزد ابومسلم رفتند و گفتند این فرد دین ما و شما را فاسد کرده است و ابومسلم هم لشکری فرستاد و او را در نزدیکی به گمانم تربتجام سرکوب کرد. بعدی قیام ابنمقنع و استادسیس است و یوسف البرم و در نهایت بابک که نزدیک به بیست سال در آذربایجان مقاومت کرد اما در انتها از سوی عباسیان شکست خورد و عاقبت افشین توانست بابک را دستگیر و قلعهی او را تسخیر کند.
این محقق تاریخ اسلام عنوان کرد: لذا این دوره در تاریخ اسلام دورهی بهخصوصی است و افرادی هم که در آن ایفای نقش کردهاند، ویژهاند. این موضوع بارها از سوی مورخان و پژوهشگران به صورت اجمالی و تفضیلی تحقیق و بررسی شده است از جمله غلامحسین صدیقی در کتاب «جنبشهای دینی ایرانی: در قرنهای دوم و سوم هجری»، عبدالحسین زرینکوب در «دو قرن سکوت» و «ایران بعد از اسلام» و خود پاتریشیا کرون در مقالهی «ابنمقنع و سپیدجامگان» - که به صورت انفرادی به یکی از این جنبشها پرداخت و در ایران محقق محترم مسعود جعفری جزی آن را به صورت یک کتاب در انتشارات ماهی به چاپ رساند.
علی بهرامیان چرا با طرح این پرسش که «چرا این جنبشهای سیاسی مهم است؟» ادامه داد: پژوهشگران خارجی و ایرانی بارها به این پرداختهاند که چه موضوعی به لحاظ سیاسی باعث میشد این اشخاص دست به قیام بزنند و کسانی را دور خودشان گرد بیاورند و فعالیتهایی هم داشته باشند و پس از آن سلسله عقایدی که به آنها نسبت داده میشود به چه ترتیب است؟ به لحاظ صحت و سقم در چه وضعیتی است؟ همهی آنچه به آنها نسبت داده شده از اباحهگری (اشتراک در اموال و زنان و...)، ادعای نبوت و حلول همه در هالهای از ابهام قرار دارد و اغلب مورخان به صورت کلی به آنها مینگریستند و این موضوع بررسی نشده که آیا این عقاید در ایران سابقه داشته و میتوان برای آنها نمونههایی پیدا کرد؟ به لحاظ سیاسی چه انگیزه و رویکردی داشتند؟ آیا میخواستند خلیفه را ساقط کنند یا مانند بابک و مازیار آنطور که ادعا شده ایران را به دوره ساسانی برگردانند؟
او ادامه داد: در واقع در پی یافتن پاسخ پرسشهای بالا مورخان ایرانی به کلیگویی بسنده کرده و مدعیاند آنچه به این قیامها نسبت داده میشود، تهمت است؛ اما کسی توضیح نمیدهد چرا چنین تهمتهایی به این نوع جنبشها وارد شده است؟! لازم بود یک محقق این موضوع را بشکافد و از منظر انواع و اقسام منابع تحلیل کند. پاتریشیا کرون، مولف ««پیامبران بومیگرای ایران در سدههای آغازین اسلام (شورشهای دهقانی و زردشتیگری محلی)» فارغ از اینکه با دیدگاههایش در این کتاب موافق باشیم یا نه، تقریبا چنین رویکردی را اتخاذ کرده و در چهار فصل به بررسی موضوع از منظر منابع گوناگون پرداخته و کار دشواری را پیش برده است...
مدیر بخش اسناد مرکز اسناد دایرهالمعارف بزرگ در پایان اظهار داشت: دربارهی جنبشهای ایرانی قرن دوم و سوم رازهای زیادی وجود دارد که به احتمال زیاد ریشه در ایران عهد ساسانی دارد. به عبارتی در آن جامعهی پرجنبوجوش دورهی خسروپرویز بعد از اتمام جنگهای سیساله، بحرانهای اقتصادی و آمدن اعراب (به نظر) سرپوشی روی آنها گذاشته شده که یکدفعه در عهد عباسی مانند زنجیری پاره شد. تقابل در این جنبشها، بیشتر از اینکه جنبهی ایرانی – عربی داشته باشد، جنبهی ایرانی – ایرانی دارد. این نکتهی بسیار مهمی است؛ چون طبقهای از باقیماندهی دیوانسالاران و موبدان ساسانی بیشترین مشکل را با این جنبشها داشتند. این مسائلی که ذکر شد بررسی جنبشها از لحاظ سیاسی است، اما از لحاظ التقاطی، پاتریشیا کرون در فصل دوم و سوم کتاب به بررسی آن اهتمام ورزیده است.
۲۵۹
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902325